UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL

PCEI DE PICHINCHA

marco

10ING




DÉCIMO AÑO

AGENDA ESTUDIANTIL



CENTRO DE APOYO TUTORIAL: CAT SANTO DOMINGO
AGENDA ESTUDIANTIL



INFORMATIVE DATES


ÁREA: IDIOMA EXTRANJERO.     


SUBJECT: INGLES.
TUTORES:
Lic. ELSA PILLAJO          /          Lic. WELLINGTON GARCÍA           /            Ing. MARCO VANEGAS

NIVEL: 4 

SUBNIVEL:

COURSE: TENTH BASIC LEVEL

Nº PERIODS: 15

START DATE: 05/06/ October / 2019.

FINISH DATE: 18-19 / January / 2020
TÍTTLE OF UNITS:
WORTHS:
04. - The World in the Limit
05. - Jobs and Occupations
06.- Lifetime Achievements
1-       Interculturality
2-       Environmental protection
3-       Sex education in young people
4-       Training of a democratic citizenship
1.        DESARROLLO

DATE

 CURRICULAR BLOCK

CONTENIDOS ESENCIALES
RECURSOS
TASK TO TUTORÍA
Material de Estudio

Pages


October
05-06/2019
4 THE WORLD IS THE LIMIT
COMPARISONS ABOUT PLACES AND PEOPLE

COMPARASIONS IN ENGLSIH RULES FOR TO FORM COMPARATIVE
ENGLISH BOOK A2.1
49
Hacer diez ejemplos con adjetivos comparativos.
Example:   tall-taller, big-bigger, small-smaller
Juan is taller than María.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=Umxq8mOyiyc 

October
12-13/2019
COMPARATIVES AND SUPERLATIVES

SENTENCES WITH COMPARATIVE ADJECTIVES
ENGLISH BOOK A2.1
50
Blog: Observar el video explicando adjetivos superlativos. Realice un resumen de dos líneas en el cuaderno del video observado.
En la tutoría hacer cinco oraciones con adjetivos en superlativos.
 Example: tall-tallest, big-biggest, small-smallest
Erick is tallest in the course
Próxima semana realizar una exposición acerca de adjetivos comparativos y superlativos. Explique la estructura, utilice adjetivos estudiados en las tutorías.
*Lleve en un pliego de papel periódico las estructuras y escriba ejemplos, tiempo de la exposición: 5 minutos máximo cada grupo.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=4GW-Jds8Q3A
October
19-20/2019
FAMOUS ATHLETE OR SPORT CELEBRITY
RULES TO FORM THE COMPARATIVE AND SUPERLATIVE ADJECTIVES

ENGLISH BOOK A2.1
51
Tarea en el libro:
-Pag 51. Task 4. Unscramble these sentences. (Descifra estas oraciones.)
Pase al cuaderno en Inglés y Español la Tarea 4.
October
26-27/2019

PRUEBA PRIMER PARCIAL

SHARE YOUR PROJECT
QUIZ TIME
WORKBOOK

33
En la Tutoría: Página 33 WORKBOOK (páginas en blanco y negro)
Task 4. Use the information in the graphs to write comparative and superlative sentences.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=4GW-Jds8Q3A
                                                                                              

November
02-03/2019

UNIT Nº 5

JOBS AND OCCUPATIONS
CAREER CHOICES AND OCCUPATIONS

CAREER CHOICES AND OCCUPATIONS

ENGLISH BOOK A2.1


62 / 63
Task 5. Find 8 occupations in the word search. (Encuentre 8 ocupaciones en la sopa de letras)
snake milker, ice-cream taster, dog walker, toy designer, party planner, movie director, video game tester.
En la tutoria, con ayuda del docente: Task 6. Create dialogs based on your preferences.
What job do you like?
I think being a …………. is really exciting/boring/interesting
because you………., In addition, you………….
What about you? What job do you like?

November
09-10/2019
COMPOUND WORDS

GRAMMAR CHART
ENGLISH BOOK A2.1

S
174
Recortar y pegar imagines de los 6 ejemplos: Palabras Compuestas
Page 174. Grammar Chart. COMPOUND WORDS.
noun + noun
1) Book+shelf      2) paint+brush
adjective + noun
3) Black+bird       4) body+guard
verb + noun
5) Frying+pan      5) swimming+pool

          
November
16-17/2019
FUTURE TENSE PREDICTIONS AND DECISIONS WITH “WILL”

FUTURE PREDICTIONS AND DECISIONS
Use the brown box: Reflect on Grammar
WITH “WILL”

ENGLISH BOOK A2.1

64


Observe el video: Future Predictions and Decisions.
Realizar un resumen del video en el cuaderno de inglés.
En la Tutoría:
Make 3 sentences in future prediction or decision in Affirmative, these affirmative change to Negative and change to Questions.
Realice 3 oraciones en Predicciones futuras o decisiones en Afirmativa, estas afirmativas cambien a negativa y cambie a Pregunta.
Use this verbs: -be –go – have -read - speak – write.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=nJX7QKFexoA

November
23-24/2019
FUTURE PLANS WITH “GOING TO”

FUTURE PLANS WITH “GOING TO”
Use the brown box: Reflect on Grammar
ENGLISH BOOK A2.1


65


Look the video: Future Plans.
Make a summary about the video in your notebook.
En la Tutoría:
Make 3 sentences in future Plans in Affirmative, these affirmative change to Negative and change to Questions.
Realice 3 oraciones en Planes Futuros en Afirmativa, estas afirmativas cambien a negativa y cambie a Pregunta.
Use this verbs: -- be  –go – have  --read  --speak  –write.

https://www.youtube.com/watch?v=I-mWLv2Czoo

November
30 / 2019
December
01 / 2019
A WHIZ KID: THOMAS ALVA EDISON
COMIC:
A WHIZ KID: THOMAS ALVA EDISON
ENGLISH BOOK A2.1


70

Homework: Page 70. Cut and Paste the history in your notebook in English, Translate into Spanish.
Tarea para la casa: Pagina 70, recorte y pegue la historia en el cuaderno en Inglés, y Traducir en Español.
*Nota: Prepare para la siguiente semana entre 2 personas una exposición sobre: Predicciones futuras o decisiones (will) y Planes Futuros (going to)

Video: https://www.youtube.com/watch?v=nJX7QKFexoA 

December
07-08/2019
PRUEBA SEGUNDO PARCIAL
QUIZ TIME
QUIZ TIME
ENGLISH BOOK A2.1

70

EXPOSITIONS: En la Tutoría: En un Pliego de papel Periódico exponga sobre: Predicciones Futuras (Will) y Planes Futuros (Going to) con ejemplos propios, diferentes a los otros grupos, si existiera ejemplos iguales se disminuye el puntaje de la exposición.


December
14-15/2019

TUTORIA-DISTANCIA
CONFRATERNIDAD NAVIDEÑA
UNIT Nº 6
LIFETIME ACHIVEVEMENTS
PEOPLE AND THEIR ACHIEVEMENTS
PRESENT PERFECT TENSE
(pronoun + have/has + Past Participle +complement)

·         Regular verbs
·         Irregular verbs
ENGLISH BOOK A2.1


S
173

TASK: Copy all the Grammar Chart, page 175 with the examples.
TAREA: Copie toda la Tabla Gramatical, pagina 175 con los ejemplos.
1.- PRESENT PERFECT TENSE
2.- SENTENCES IN PRESENT PERFECT TAKE THE PAST PARTICIPLE FORM OF VERB
3.- TIME EXPRESSIONS FOR THE PRESENT PERFECT TENSE



December 21-22/2019 Día libre.





December 28-29/2019 Día libre.



January
04-05/2020

INSPIRING YOUNG PEOPLE
PRESENT PERFECT
-AFFIRMATIVE
-NEGATIVE
-QUESTION
ENGLISH BOOK A2.1

74 / 77

Look the Video: Present Perfect
Make a summary about the video in your notebook
En la Tutoria:
Task 3. Complete the paragraph about Selena. Using Simple Past or the Present Perfect.
Task 4. decide if the time is in the past (P)  if they establish a relationship between the past and the present ( PP ). 
 VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=hKuKmV1hSTg

January
11-12/2020
A LIFE OF CHIEVEMENTS
TIME EXPRESSIONS WITH PRESENT PERFECT

ENGLISH BOOK A2.1

76/77
175
Look the Video: Time Expression in Present Perfect
Make a summary about the video in your notebook
En la Tutoria:
Task 5. Complete the dialogs using the time expressions for the Present Perfect (For, Since, Yet,             Already)
January
18-19/2020
PRUEBA TERCER PARCIAL
QUIZ TIME
PAST PARTICIPLE FORMS OF REGULAR AND IRREGULAR VERBS
ENGLISH BOOK A2.1

83
LLEVAR UNA COPIA DE LA PAGINA 83 PARA REALIZAR EL QUIZ TIME EN LA TUTORIA.

VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=dR_sMQt1-iE
January
25-26/2020


EXAMEN SEGUNDO QUIMESTRE.



February
01-02/2020

                                               EXAMEN SEGUNDO QUIMESTRE.                    
February
08-09/2020

JUNTAS DE CURSO: De Octavo a Segundo BGU.        
February
04-14/2020

TUTORIAS DE RECUPERACIÓN PEDAGÓGICA. Para estudiantes de 8vo AEGBS / a 2do BGU, quedados a exámenes supletorios. 

supletorio: https://www.youtube.com/watch?v=VIDC2JNNbXI
February
15-16/2020

EXAMENES SUPLETORIOS Y MEJORAMIENTO. Para estudiantes de 8vo AEGBS / a 2do BGU.

28-29 de Marzo. EXÁMENES REMEDIALES.                                    11-12 de Abril. EXÁMENES DE GRACIA.
ELABORADO
REVISADO
APROBADO
TUTOR: ING. MARCO VANEGAS

RESPONSABLE DEL AREA DE LENGUA EXTRANJERA (INGLES)

Lic. Elsa Pillajo




Ing. Cecilia Caiza
Vicerrectora
FIRMA:






FECHA: 08 / 09 / 2019
FECHA: 08 / 09 / 2019
FECHA: 30-09-2019










UNEFS-PCEI-P      Vicerectorado

CORREO: vanegasm194@gmail.com                                               BLOG:     https://marcovanegas.blogspot.com                                                CELL PHONE: 0986775131


No hay comentarios: