DÉCIMO AÑO
AGENDA ESTUDIANTIL
CENTRO DE APOYO TUTORIAL: CAT SANTO
DOMINGO
AGENDA ESTUDIANTIL
AÑO LECTIVO 2019-2020
CUESTIONARIO: https://drive.google.com/open?id=1Mn7oneMBFoEIrLp0Klc3rsYqO1dTGVy8
REMEDIAL: https://drive.google.com/drive/folders/1p2hRm2F3oHeArEDDlpq_rhmD9EgCj4dl?usp=sharing
INFORMATIVE DATES
|
|||||||||||||||
ÁREA: IDIOMA EXTRANJERO.
|
SUBJECT: INGLES.
|
||||||||||||||
TUTORES:
Lic. ELSA PILLAJO / Lic. WELLINGTON GARCÍA / Ing. MARCO VANEGAS
|
NIVEL: 4
|
SUBNIVEL:
|
COURSE: TENTH BASIC LEVEL
|
||||||||||||
Nº PERIODS: 15
|
START DATE: 05/06/ October /
2019.
|
FINISH DATE: 18-19 / January
/ 2020
|
|||||||||||||
TÍTTLE OF UNITS:
|
WORTHS:
|
||||||||||||||
04. - The World in the Limit
05. - Jobs and Occupations
06.- Lifetime Achievements
|
1- Interculturality
2- Environmental protection
3- Sex education in young people
4- Training of a democratic
citizenship
|
||||||||||||||
1.
DESARROLLO
|
|||||||||||||||
DATE
|
CURRICULAR BLOCK
|
CONTENIDOS ESENCIALES
|
RECURSOS
|
TASK TO TUTORÍA
|
|||||||||||
Material de Estudio
|
Pages
|
||||||||||||||
October
05-06/2019
|
4 THE WORLD IS THE LIMIT
COMPARISONS ABOUT PLACES AND
PEOPLE
|
COMPARASIONS IN ENGLSIH RULES FOR TO FORM COMPARATIVE
|
ENGLISH BOOK A2.1
|
49
|
Hacer diez ejemplos con
adjetivos comparativos.
Example: tall-taller, big-bigger,
small-smaller
|
||||||||||
October
12-13/2019
|
COMPARATIVES AND
SUPERLATIVES
|
SENTENCES WITH COMPARATIVE
ADJECTIVES
|
ENGLISH BOOK A2.1
|
50
|
Blog: Observar el video
explicando adjetivos superlativos. Realice un resumen de dos líneas en el
cuaderno del video observado.
En la tutoría hacer cinco
oraciones con adjetivos en superlativos.
Example: tall-tallest,
big-biggest, small-smallest
Erick is tallest in
the course
Próxima semana realizar una
exposición acerca de adjetivos comparativos y superlativos. Explique la
estructura, utilice adjetivos estudiados en las tutorías.
*Lleve en un pliego de papel
periódico las estructuras y escriba ejemplos, tiempo de la exposición: 5
minutos máximo cada grupo.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=4GW-Jds8Q3A |
||||||||||
October
19-20/2019
|
FAMOUS ATHLETE OR
SPORT CELEBRITY
|
RULES TO FORM THE COMPARATIVE AND SUPERLATIVE
ADJECTIVES
|
ENGLISH BOOK A2.1
|
51
|
Tarea en el libro:
-Pag 51. Task 4. Unscramble these sentences. (Descifra
estas oraciones.)
Pase al cuaderno en Inglés y Español la Tarea
4.
|
||||||||||
October
26-27/2019
|
PRUEBA
PRIMER PARCIAL
SHARE YOUR PROJECT
|
QUIZ
TIME
|
WORKBOOK
|
33
|
En la Tutoría: Página 33 WORKBOOK (páginas en blanco y negro)
Task 4. Use the information in the graphs to
write comparative and superlative sentences.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=4GW-Jds8Q3A |
||||||||||
November
02-03/2019
|
UNIT Nº 5
JOBS AND OCCUPATIONS
CAREER CHOICES AND
OCCUPATIONS
|
CAREER CHOICES AND
OCCUPATIONS
|
ENGLISH BOOK A2.1
|
62 / 63
|
Task
5. Find 8 occupations in the word search. (Encuentre
8 ocupaciones en la sopa de letras)
snake
milker, ice-cream taster, dog walker, toy designer, party planner, movie
director, video game tester.
En la tutoria, con ayuda del docente: Task 6. Create dialogs based on your preferences.
What
job do you like?
I think
being a …………. is really exciting/boring/interesting
because
you………., In addition, you………….
What
about you? What job do you like?
|
||||||||||
November
09-10/2019
|
COMPOUND WORDS
|
GRAMMAR CHART
|
ENGLISH BOOK A2.1
|
S
174
|
Recortar y pegar imagines de los 6 ejemplos:
Palabras Compuestas
Page 174. Grammar Chart. COMPOUND WORDS.
|
||||||||||
November
16-17/2019
|
FUTURE TENSE PREDICTIONS AND
DECISIONS WITH “WILL”
|
FUTURE PREDICTIONS AND
DECISIONS
Use the brown box: Reflect on Grammar
WITH “WILL”
|
ENGLISH BOOK A2.1
|
64
|
Observe
el video: Future Predictions and Decisions.
Realizar un resumen del
video en el cuaderno de inglés.
En la Tutoría:
Make 3 sentences in future prediction or
decision in Affirmative, these affirmative change to Negative and change to
Questions.
Realice 3 oraciones en Predicciones futuras o
decisiones en Afirmativa, estas afirmativas cambien a negativa y cambie a Pregunta.
Use this verbs: -be –go – have -read - speak – write.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=nJX7QKFexoA |
||||||||||
November
23-24/2019
|
FUTURE PLANS WITH “GOING TO”
|
FUTURE PLANS WITH “GOING TO”
Use the brown box: Reflect on Grammar
|
ENGLISH BOOK A2.1
|
65
|
Look
the video: Future Plans.
Make
a summary about the video in your notebook.
En la Tutoría:
Make 3 sentences in future Plans in
Affirmative, these affirmative change to Negative and change to Questions.
Realice 3 oraciones en Planes Futuros en
Afirmativa, estas afirmativas cambien a negativa y cambie a Pregunta.
|
||||||||||
November
30 / 2019
December
01 / 2019
|
A WHIZ KID: THOMAS ALVA EDISON
|
COMIC:
A WHIZ KID: THOMAS ALVA EDISON
|
ENGLISH BOOK A2.1
|
70
|
Homework: Page 70. Cut and Paste the history
in your notebook in English, Translate into Spanish.
Tarea para la casa: Pagina 70, recorte y pegue
la historia en el cuaderno en Inglés, y Traducir en Español.
*Nota: Prepare para la
siguiente semana entre 2 personas una exposición sobre: Predicciones futuras
o decisiones (will) y Planes Futuros (going to)
Video: https://www.youtube.com/watch?v=nJX7QKFexoA |
||||||||||
December
07-08/2019
|
PRUEBA SEGUNDO PARCIAL
QUIZ TIME
|
QUIZ TIME
|
ENGLISH BOOK A2.1
|
70
|
EXPOSITIONS: En la Tutoría: En un Pliego de papel
Periódico exponga sobre: Predicciones Futuras (Will) y Planes Futuros (Going
to) con ejemplos propios, diferentes a los otros grupos, si existiera
ejemplos iguales se disminuye el puntaje de la exposición.
|
||||||||||
December
14-15/2019
TUTORIA-DISTANCIA
CONFRATERNIDAD
NAVIDEÑA
|
UNIT Nº 6
LIFETIME ACHIVEVEMENTS
PEOPLE AND THEIR ACHIEVEMENTS
|
PRESENT PERFECT TENSE
(pronoun +
have/has + Past Participle +complement)
·
Regular verbs
·
Irregular verbs
|
ENGLISH BOOK A2.1
|
S
173
|
TASK: Copy all the Grammar
Chart, page 175 with the examples.
TAREA: Copie toda la Tabla Gramatical, pagina
175 con los ejemplos.
1.- PRESENT PERFECT TENSE
2.- SENTENCES IN PRESENT
PERFECT TAKE THE PAST PARTICIPLE FORM OF VERB
3.- TIME EXPRESSIONS FOR THE
PRESENT PERFECT TENSE
|
||||||||||
December 21-22/2019 Día libre.
|
|||||||||||||||
December 28-29/2019 Día libre.
|
|||||||||||||||
January
04-05/2020
|
INSPIRING YOUNG PEOPLE
|
PRESENT PERFECT
-AFFIRMATIVE
-NEGATIVE
-QUESTION
|
ENGLISH BOOK A2.1
|
74 / 77
|
Look
the Video: Present Perfect
Make
a summary about the video in your notebook
En la Tutoria:
Task 3. Complete the paragraph about Selena.
Using Simple Past or the Present Perfect.
Task 4. decide if the time is in the past
(P) if they establish a relationship
between the past and the present ( PP ).
VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=hKuKmV1hSTg |
||||||||||
January
11-12/2020
|
A LIFE OF CHIEVEMENTS
|
TIME EXPRESSIONS WITH PRESENT PERFECT
|
ENGLISH BOOK A2.1
|
76/77
175
|
Look
the Video: Time Expression in Present Perfect
Make
a summary about the video in your notebook
En la Tutoria:
Task 5. Complete the dialogs using the time
expressions for the Present Perfect (For, Since, Yet, Already)
|
||||||||||
January
18-19/2020
|
PRUEBA TERCER PARCIAL
QUIZ TIME
|
PAST PARTICIPLE FORMS OF REGULAR AND IRREGULAR VERBS
|
ENGLISH BOOK A2.1
|
83
|
LLEVAR UNA COPIA DE LA PAGINA 83 PARA REALIZAR EL QUIZ TIME EN LA
TUTORIA.
VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=dR_sMQt1-iE |
||||||||||
January
25-26/2020
|
EXAMEN SEGUNDO QUIMESTRE.
|
||||||||||||||
February
01-02/2020
|
EXAMEN SEGUNDO QUIMESTRE.
|
||||||||||||||
February
08-09/2020
|
JUNTAS
DE CURSO: De Octavo a Segundo BGU.
|
||||||||||||||
February
04-14/2020
|
TUTORIAS
DE RECUPERACIÓN PEDAGÓGICA. Para estudiantes de 8vo AEGBS / a 2do BGU,
quedados a exámenes supletorios.
supletorio: https://www.youtube.com/watch?v=VIDC2JNNbXI |
||||||||||||||
February
15-16/2020
|
EXAMENES
SUPLETORIOS Y MEJORAMIENTO. Para estudiantes de 8vo AEGBS / a 2do BGU.
|
||||||||||||||
28-29 de Marzo. EXÁMENES REMEDIALES. 11-12 de
Abril. EXÁMENES DE GRACIA.
|
|||||||||||||||
ELABORADO
|
REVISADO
|
APROBADO
|
|||||||||||||
TUTOR: ING. MARCO VANEGAS
|
RESPONSABLE DEL AREA DE LENGUA EXTRANJERA (INGLES)
Lic. Elsa Pillajo
|
Ing. Cecilia Caiza
Vicerrectora
|
|||||||||||||
FIRMA:
|
|||||||||||||||
FECHA: 08 / 09 / 2019
|
FECHA: 08 / 09 / 2019
|
FECHA: 30-09-2019
|
|||||||||||||
UNEFS-PCEI-P Vicerectorado
No hay comentarios:
Los comentarios nuevos no están permitidos.